درمان فیستول بالیزر co2 بدون درد، بیهوشی و نقاهت

بهترین مرکز لیزر فیستول در تهران برای مشاهده بر روی عکس کلیک کنید.

به اعتقاد دکتر قمری برای درمان فیستول های کوتاه و ساده، لیزر co2 بهترین گزینه ممکن است. چونکه فیستول یک مجرای غیر طبیعی است که به شکل تونلی باریک در مجاورت دریچه مقعد می باشد و به درون کانال آنال راه دارد، درمان با لیزر پرتوان co2 می تواند گزینه مناسبی برای این بیماری باشد. اما در صورتیکه طول فیستول زیاد باشد، باید عمل جراحی در بیمارستان با بیهوشی انجام گردد. دکتر عبدالرحیم قمری تخصص جراحی دارند. ایشان درمانگر بیماری‌های مقعدی می باشند که سال‌ها تجربه درمان فیستول دارند و می‌توانند درمانی مطمئن را برای بیماران دچار این مشکل فراهم کند. بیمارانی که دچار فیستول هستند عموماً از ترشحات بی اختیار درون روده از راه این شیار به بیرون آزرده خاطر می‌شوند. برخی اوقات فیستول دردناک می باشد و برای بیمار ترس و استرس زیادی ایجاد می نماید. دکتر قمری با درمانی بسیار ساده این توانایی را دارد تا شما را در عرض 30 دقیقه از شر این بیماری رها کند. درمان فیستول با لیزر co2 برای بیمار بسیار ارزانتر از درمان جراحی در بیمارستان است و از طرف دیگر بیمار بدون گذران دوران نقاهت طولانی مدت، درمانش را دریک روز به اتمام می‌رساند. از این رو تا جایی که امکان داشته باشد دکتر قمری تلاش می کند که بیماری فیستول را با لیزر درمان نمایند.

آبسه مقعدی چگونه به فیستول تبدیل می‌گردد!

بهترین مرکز لیزر فیستول در تهران برای مشاهده بر روی عکس کلیک کنید.

آبسه مقعدی نوعی بیماری عفونی در ناحیه مقعد می باشد که فرد مبتلا دچار ترشح و یا درد و سوزش و خارش می گردد. اگر بخواهیم به طور ساده در این مورد حرف بزنیم، آبسه مقعدی یک جوش بزرگ در ناحیه مقعد می باشد. اگر این آبسه‌ها در مراحل ابتدایی درمان گردند مشکل جدی برای بیمار فراهم نمی کند و خطرناک نیست. ولی مساله این است که غالباً آبسه مقعدی با بی توجهی افراد روبرو می گردد. همین امر باعث می شود تا امکان ایجاد حفره در پشت آبسه به وجود بیاید و به داخل روده بزرگ راه پیدا کند. این امر باعث می شود انواع فیستول‌هایی که در ادامه نام برده شده را برای شخص به وجود آورد. باید در این باره گفت که فیستول یکی از مزمن‌ترین بیماری‌های ناحیه مقعد می باشد و می‌تواند به رغم درمان‌های متعدد تا سال‌ها و یا حتی تا انتهای عمر با بیمار همراه باشد. بابت همین امر درمان سریع فیستول و حتی آبسه مقعدی مساله بسیار مهمی می باشد. اگرتا چند هفته  به درمان فیستول ایجاد شده توجه نشود امکان دارد عمق تونل زیاد گردد. دکتر قمری معتقد می باشند که در صورت بروز چنین امری برای درمان بیمار راهکارهای ساده و داخل مطب دیگر کارایی ندارد و این مشکل باید در بیمارستان و با بیهوشی کامل رفع شود. پس اگر شما با تورمی سرخ رنگ در اطرف مقعد روبرو می باشید و یا حفره‌ای کوچک در مجاورت مقعدتان دارید و یا اینکه لکه‌هایی زرد رنگ و یا خونابه در لباس زیر خود مشاهده می کنید؛ فوری به یک جراح آشنا با درمان بیماری های مقعدی مراجعه نمایید.

دلایل بروز فیستول چه مواردی می‌باشد؟

بهترین مرکز لیزر فیستول در تهران برای مشاهده بر روی عکس کلیک کنید.

وجود آبسه مقعدی و ارتباط آن با فیستول:

همانطور که در مطالب دیگر هم بدین مساله اشاره شد، وجود آبسه مقعدی ممکن است یکی از علایم ابتلای بیمار به فیستول مقعدی باشد. علت این امر بابت این است که در اکثر موارد رها کردن آبسه و بی توجهی به درمان آن منجر به ایجاد فیستول مقعدی می گردد. حتی برخی مواقع پس از درمان آبسه مقعدی، در صورتی که فرایند درمان به دقت و با روش صحیح و درست انجام نگردد، بازهم امکان ایجاد فیستول مقعدی وجود دارد.

وجود زخم و تروما:

تروما یا زخم بابت ضربه شدید، از دیگر عواملی می باشد که منجر به ایجاد فیستول مقعدی می گردد. وارد شدن ضربه‌های شدید به این ناحیه از بدن ممکن است باعث آسیب بافت‌های در مجاورت مقعد شده و منجر به تغییر شکل سلول‌های آن گردد. این مساله احتمال به وجود آمدن فیستول مقعدی را زیاد می کند.

بیماری‌های التهاب دستگاه گوارش:

از جمله بیماری‌هایی که تأثیر مستقیم بر دستگاه گوارش و غدد آن دارند می توان به دیورتیکولیت و کرون و سرطان روده اشاره داشت. بیماری کرون بر لوله‌های گوارشی تأثیر می گذارد و آن‌ها را دچار التهاب می‌کند. دیورتیکولیت باعث التهاب کیسه‌های کوچک موجود در روده بزرگ می گردد. سرطان روده نیز بافت‌های روده را به صورت مداوم تحت تأثیر عفونت‌ و التهابات شدید قرار می‌دهد. چنین بیماری‌هایی که باعث ایجاد التهاب در روده بزرگ می گردند، امکان بروز فیستول را نیز در بیماران زیاد می کند. مثلا باید گفت که طبق آمار بیماری کرون به خودی خود 25% موارد ابتلا به فیستول را شامل می شود! بنابراین اگر شما دچار این بیماری‌ها هستید بهتر است حواستان به فیستول مقعدی نیز باشد.​​​​​​​

انواع فیستول مقعدی

بهترین مرکز لیزر فیستول در تهران برای مشاهده بر روی عکس کلیک کنید.

فیستول‌ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند و یکسان نیستند. در واقع دلیلی که فیستول بابت آن به وجود آمده، عامل اصلی تعیین کننده نوع فیستول می باشد. از آنجا که موقعیت فیستول در ناحیه مقعد است و عضلات راست روده تا میزان زیادی به موقعیت التهابات و عفونت‌های موجود در روده شما بستگی خواهد داشت. همین امر باعث شده انواع فیستول را بر اساس موقعیت مکانی که دارند  به ۵ دسته زیر که بدان ها اشاره شده تقسیم نماییم.

فیستول ساب موکوزال: ساده‌ترین نوع فیستول، فیستول مقعدی ساب موکوزال می باشد. زیرا این فیستول تنها و فقط از بافت مخاطی زیر اسفنکتر داخلی مقعد می‌گذرد و بدین وسیله به پوست مقعد می رسد و از آن خارج می گردد. درمان این نوع فیستول مقعدی (فیستول ساب موکوزال) نسبت به سایر انواع آن آسان‌تر می باشد. چرا که در درمان آن هیچ خطری عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد را درگیر نمی‌نماید و در زمان درمان آسیبی به آن‌ها وارد نمی گرددد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این نوع فیستول در مطب و با دستگاه لیزرco2 به راحتی قابل درمان است.

(درمان فیستول در تهران | درمان فیستول دکتر قمری | دکتر عبدالرحیم قمری )

فیستول اینتر اسفنکتریک: در این نوع فیستول مقعدی، کانال فیستول وارد اسفنکتر داخلی می گردد و پس از عبور از عرض آن، از میان عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد عبور می نماید و از نزدیکی دریچه مقعد خارج می گردد. آمار بروز این مدل فیستول 60 تا 70 درصد می باشد و بیشترین گستردگی بین انواع فیستول مقعدی را همین گونه فیستول به خود اختصاص می دهد. به عقیده دکتر قمری این نوع فیستو نیز با دستگاه لیزرco2 در اکثر مواقع قابل درمان می باشد.

(درمان فیستول در تهران | درمان فیستول دکتر قمری | دکتر عبدالرحیم قمری )

فیستول ترانس اسفنکتریک: در فیستول نوع ترانس اسفنکتریک، کانال فیستول از عرض اسفنکتر داخلی مقعد عبور می نماید و وارد اسفنکتر خارجی می گردد. سپس از داخل همین اسفنکتر کمی دورتر از دریچه مقعد از پوست خارج می گردد. این مدل فیستول مقعدی جزو موارد نسبتاً شدید فیستول می باشد که درمان آن نیز نسبت به انواع قبلی سخت‌تر می باشد. گستردگی آماری این نوع فیستول مقعدی طبق تحقیقات انجام شده حدود 20 درصد می باشد.

فیستول سوپر اسفنکتریک:

این گونه از فیستول که بدان حالت سوپر اسفنکتریک نیز می گویند زمانی اتفاق خواهد افتاد که کانال فیستول از عرض عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد می گذرد و وارد بافت پوبورکتالیس مقعد می گردد. در این گونه از فیستول، کانال از فاصله دورتر (حدود 2/5 سانتی متر) از دریچه مقعد خارج می گردد. این حالت نیز از جمله موارد شدید و پیچیده بیماری فیستول مقعدی می باشد. در کل باید گفت که هرچه به سمت انواع پیچیده‌تر این بیماری برویم میزان گستردگی آماری آن نیز بین بیماران کمتر و درمان آن نیز دشوارتر خواهد بود.

فیستول اکسترا اسفنکتریک:

این گونه از فیستول پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین نوع بیماری فیستول مقعدی می باشد. علت این امر بابت این مساله است که در این حالت کانال فیستول از درون راست روده ( نه ناحیه مقعد) آغاز شده و پس از عبور از دو اسفنکتر داخلی و خارجی به بافت کف لگن وارد می گردد. سپس با فاصله بیشتر از ۳ سانتی متر از دریچه مقعد از پوست خارج می گردد. این مدل فیستول (فیستول اکسترا اسفنکتریک) مقعدی اغلب در پی بیماری کرون و یا آبسه ایجاد می شود.

شیوه تشخیص و درمان فیستول به چه صورت است؟

(درمان فیستول در تهران | درمان فیستول دکتر قمری | دکتر عبدالرحیم قمری )

جهت تشخیص فیستول مقعدی در ابتدا باید به یک جراح که تخصص درمان بیماری‌های مقعدی را داشته باشد، مراجعه نمایید. پزشک شما را معاینه می نماید و در صورتی که نیاز باشد پزشک با استفاده از کونولوسکوپی، فیستولوگرافی، سیگموئیدوسکوپی و سونوگرافی گونه و محل فیستول مقعدی را تشخیص می دهد. دکتر عبدالرحیم قمری (دکتر قمری) در مطب شان جهت تشخیص نوع فیستول مقعدی مواردی از قبیل سن بیمار و شرایط بیمار را نیز در نظر می گیرد و سپس بر مبنای آنها بهترین شیوه تشخیص را برای بیمار تعیین می نماید تا بیمار درد کمتری را تحمل نماید. اگر در زمان معاینه توسط دکتر طول فیستول کوتاه باشد، در همان لحظه امکان درمان توسط لیزرco2 وجود دارد و بیمار پس از 20 دقیقه مرخص می گردد. ولی اگر امکان درمان فیستول با لیزر درمطب میسر نباشد پزشک با تجویز آزمایش و تصویر برداری نوع دقیق فیستول را مشخص می کند. سپس درمان پروسه درمان بیمار با بیهوشی کامل انجام می گردد. در این صورت بیمار باید 1 الی 2 روز در بیمارستان بستری گردد.