تفاوت جراح کولورکتال با متخصص گوارش چیست؟

یکی از سوالات بسیار رایجی که ما دریافت می کنیم این است که فرق جراح کولوروکتال با متخصص گوارش در چیست ؟ اغلب بیماران مطمئن نیستند که کدام رشته کاری برای نیازهای آنها مناسب است. اگرچه این رشته های کاری در برخی زمینه ها همپوشانی دارند، اما تخصص ها در واقع از نظر شرایطی که درمان می کنند و روش آموزش آنها بسیار متفاوت است. به منظور پرداختن به این موضوع، اطلاعات مفیدی را اضافه کرده‌ایم تا تصمیم بگیرید کدام نوع پزشک بیماری شما را درمان می‌کند.

دکتر قمری | جراح کولورکتال که قبلاً به عنوان پروکتولوژیست شناخته می شد، یک جراح عمومی است که آموزش های بیشتری را در زمینه تشخیص و درمان بیماری های روده بزرگ، رکتوم و مقعد گذرانده است. جراحان کولون و رکتوم متخصص در درمان جراحی و غیر جراحی مشکلات کولون و رکتوم هستند. جراحان روده بزرگ و رکتوم بیماری های خوش خیم و بدخیم را درمان می کنند، معاینات غربالگری روده بزرگ را انجام می دهند و در صورت لزوم با جراحی مشکلات را درمان می کنند.

دکتر قمری به عنوان جراح کولورکتال علائم و شرایط زیر را ارزیابی، تشخیص و درمان می کند:

آبسه مقعدی

فیستول

سرطان مقعد

شقاق مقعد
درد مقعد

زگیل مقعدی

بی اختیاری روده
سرطان کولورکتال

یبوست

بیماری کرون
بیماری دیورتیکولار

هموروئید

سندرم روده تحریک پذیر
اختلال عملکرد کف لگن

بیماری پیلونیدال

خارش آنی
کولیت اولسراتیو رکتوسل پرولاپس رکتوم

متخصص گوارش به پزشکی گفته می شود که دوره اولیه پزشکی داخلی و دوره های بعدی را در زمینه گوارش گذرانده است. متخصصین گوارش بیماران را جراحی نمی کنند. متخصص گوارش در بیماری های دستگاه گوارش (دستگاه گوارش (GI)) تخصص دارد. متخصصان گوارش بسیاری از بیماری‌هایی را که بر مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ (کولون) و سیستم صفراوی (مانند کبد، پانکراس، کیسه صفرا، مجاری صفراوی) تأثیر می‌گذارند، تشخیص داده و درمان می‌کنند.

برای مشاهده مطالب بیشتر در مورد تخصص دکتر قمری به صفحه اول سایت مراجعه نمایید.

مشاهده فیلم شستشوی کیست مویی – فیلم آموزش پانسمان کیست مویی – فیلم تعویض پانسمان کیست مویی –  فیلم زخم کیست مویی باز