بهترین زمان درمان هموروئید

بهترین زمان درمان هموروئید، درمان هموروئید با لیزر در چه زمانی مناسب است؟ ، بهترین مرکز درمان هموروئید با لیزر در تهران و …. از جمله سوالاتی می باشد که برای بیماران دچار به مشکلات هموروئید مطرح می شوند. در ادامه در مورد این مساله و شیوه های درمانی از منظر دکتر قمری می پردازیم :

بهترین زمان برای درمان هموروئید

در حالی که هموروئید را می توان اغلب در خانه درمان کرد، اگر درد و خونریزی مقعدی دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. حال این سوال پیش می اید که بهترین زمان برای درمان هموروئید چه زمانی است ؟

دکتر سرگئی وی. کانتسووی، MD، PhD، مدیر آندوسکوپی درمانی در مرکز پزشکی مرسی در بالتیمور، می گوید: خونریزی مقعدی می تواند نشانه ای از بیماری التهابی روده، فیستول، آبسه یا حتی سرطان باشد. یک پزشک باید این تشخیص را بدهد و درمان مناسب را انجام دهد.»

به گفته کلینیک مایو، برای تشخیص هموروئید، پزشک ممکن است یک معاینه مشتمل بر عکس برداری انجام دهد که در آن سبک معاینه، ناحیه مقعد را بررسی می کند. در ضمن عموما پزشک با دستکشی که یک انگشت آن روغن کاری شده داخل مقعد را بررسی می کند تا توده ها یا هر چیز غیرعادی را احساس کند. آنها همچنین ممکن است از ابزارهای ویژه، از جمله lighted tubes و دوربین برای بازرسی چشمی روده بزرگ و راست روده استفاده کنند. اگر علائم و نشانه های بروز داده شده توسط شما نشانه نگرانی جدی تری مانند بیماری گوارشی یا سرطان باشد، پزشک ممکن است کولونوسکوپی و انجام ارزیابی های بیشتر را برای شما توصیه کند.

هموروئید چگونه درمان می شود؟
در بیشتر موارد، علائم هموروئید را می‌توان با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی، از جمله افزایش آب و فیبر در رژیم غذایی روزانه، درمان هر گونه یبوست زمینه‌ای و اجتناب از زور زدن هنگام اجابت مزاج، و کرم‌ها یا پمادهای موضعی برای تسکین علائم، درمان کرد. دکتر قمری متخصص بیماری های مقعدی در این باره می گوید.

پزشک شما همچنین ممکن است مصرف مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن و خیساندن باسن در حمام آب گرم یا حمام سیتز (حمام آب گرمی که در آن می‌نشینید تا ناراحتی به وجود آمده خود را از بین ببرید) به مدت 10 تا 15 دقیقه و چند بار در روز توصیه کند.

با استفاده از این روش های درمانی، بواسیر معمولا در عرض یک هفته از بین می رود.

اگر علائم هموروئید با وجود درمان بیشتر از این مدت زمانی طول بکشد، ممکن است لازم باشد که فرایند درمانی به متخصص گوارش ارجاع داده شود. روش‌های کم تهاجمی می‌توانند هموروئیدهای شدیدتر یا مزمن را درمان کنند، از جمله تزریق، لیزر درمانی، یا بستن باند لاستیکی، که در آن دو باند لاستیکی کوچک در اطراف هموروئید قرار می‌گیرند تا گردش خون را قطع کنند و باعث ریزش آن شوند. در صورت نیاز به لیزر درمانی بواسیر، بهترین مرکز درمان هموروئید با لیزر در تهران به انتخاب بیماران مطب دکتر قمری می باشد.

جوسوویتز می گوید: «در موارد نادری که این روش های درمانی کار نمی کنند، می توان جراحی را در نظر گرفت.

آیا می توانید از هموروئید پیشگیری کنید؟
موثرترین راه برای پیشگیری از هموروئید این است که سعی کنید مدفوع خود را نرم نگه دارید تا بدون فشار از بین برود.

دکتر کانتسووی می گوید: «یبوست شایع ترین علت رنج طولانی مدت یا عود هموروئید است. اگر بیمار یبوست داشته باشد، برای اطمینان از درمان موفقیت آمیز و پیشگیری از بواسیر عودکننده، باید آن را برطرف کنید.

رویکرد مناسب شامل حفظ یک رژیم غذایی سرشار از فیبر با خوردن سبزیجات، میوه ها و غلات کامل است. نوشیدن مایعات زیاد؛ مدیریت استرس؛ و فعال ماندن با ورزش منظم بهترین کمک را به شما می کند.

دکتر قمری در این باره می گویند : دستورالعمل های غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده برای آمریکایی ها (PDF) توصیه می کند که بزرگسالان بین 20 تا 30 گرم فیبر غذایی در روز دریافت کنند. اگر در انجام این مورد مشکل دارید، مکمل های فیبر را در نظر بگیرید. مطالعات نشان می دهد که مکمل های فیبر مانند پسیلیوم می تواند به درمان هموروئید کمک کند و خطر علائم مداوم و خونریزی را کاهش دهد.

رفتارهای دیگر می تواند به پیشگیری از بواسیر کمک کند، از جمله استفاده از حمام به محض احساس نیاز و پرهیز از نشستن طولانی مدت، به ویژه در توالت، زیرا این کار می تواند به وریدهای مقعد فشار وارد کند.