عکس هموروئید | عکس بواسیر خفیف | عکس هموروئید خارجی

اگر دچار هموروئید می باشید و خواهان مشاهده عکس هموروئید یا بواسیر می باشید تا به کمک آن بیماری تان را بهتر بشناسید ما در اینجا به شما در اینباره کمک می کنیم. بواسیر که به آن piles نیز می گویند، وریدهای بزرگ مقعدی و رکتوم هستند. این بیماری در کشورهای توسعه یافته بسیار رایج است و تقریباً 5٪ از جمعیت افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. دو نوع هموروئید خارجی و داخلی وجود دارد که می توانند به صورت جداگانه یا ترکیبی ایجاد شوند. 

علائم/عوارض هموروئید
هموروئید خارجی در زیر پوست درست خارج از دهانه مقعد ایجاد می شود. هموروئید خارجی معمولاً در صورت ایجاد لخته (ترومبوز) دردناک هستند، در این صورت به صورت برآمدگی های بسیار حساس، دایره ای و ارغوانی رنگ (عکس هموروئید دکمه ای) در اطراف دهانه مقعد ظاهر می شوند.

هموروئید داخلی اغلب بدون ایجاد ناراحتی وجود دارد. علت نیز به این دلیل است که به جای پوست غنی از اعصاب، پوشش رکتوم (غشای مخاطی) در اطراف بواسیر داخلی وجود دارد. ممکن است احساس پری در راست روده را تجربه کنید، گویی که نیاز به اجابت مزاج دارید. حتی ممکن است ندانید که این بیماری را دارید مگر اینکه لخته شوند (ترومبوز) یا خونریزی کنند که در نتیجه خون قرمز روشن در طول و/یا پس از اجابت مزاج خارج می شود. با این حال این مدل هموروئید می تواند بسیار دردناک شود و این پتانسیل را دارد که پیشرفت کند. گاهی اوقات هموروئید داخلی فشار می آورد یا کشیده می شود تا جایی از بیرون مقعد برآمده شود (پرولپس). این اتفاق می تواند به صورت احساس سوزش در ناحیه مقعد ظاهر شود، یا ممکن است بعد از اجابت مزاج شما متوجه یک توده بدون درد شوید.

هموروئید علل مستعد کننده زیادی دارد، اما در بیشتر موارد، افزایش فشار در شکم نقش کلیدی دارد. برخی از شایع‌ترین عوامل زمینه‌ای برای ایجاد هموروئید عبارتند از:

یبوست و زور زدن در حین اجابت مزاج،

بلند کردن مکرر اجسام سنگین،

اسهال مکرر،

نشستن یا ایستادن طولانی مدت،

چاقی و بارداری.

فشار بیش از حد شکم که  بتواند باعث کشیدگی سیاهرگ های کوچک اطراف مقعد و راست روده شود.

همانطور که وریدها خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، احتمال ترومبوز و شکننده تر شدن آنها بیشتر می شود. زنان باردار به ویژه مستعد ابتلا به هموروئید هستند. علت این امر تا حدی به این دلیل است که رحم بزرگ شده مستقیماً روی رگ‌های خونی که سیاهرگ‌های نزدیک راست روده و مقعد را تخلیه می‌کنند، می‌نشیند. مشکل بواسیر حدود 38 درصد از زنان در سه ماهه سوم بارداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

عکس بواسیر خفیف در تشخیص بیماری هموروئید مفید است و ما در این پست به ارایه عکس هموروئید، عکس بواسیر خفیف، عکس هموروئید خارجی، عکس هموروئید درجه 1 (عکس هموروئید گرید 1)، عکس هموروئید درجه 2 (عکس هموروئید گرید 2)، عکس هموروئید درجه 3 (عکس هموروئید گرید 3)، عکس هموروئید درجه 4 (عکس هموروئید گرید 4) می پردازیم. دیدن عکس انواع بواسیر یا هموروئید برای تشخیص نوع بیماری مفید است و بیمار با مشاهده آن می تواند بیماری خود را بهتر بشناسد. عکس بواسیر در مردان، عکس بواسیر در زنان و عکس بواسیر کودکان ماهیت شکلی مشابهی دارد که در این پست ما علاوه بر دلایل ایجاد بواسیر و توضیحاتی پیرامون انواع هموروئید در جه 1 تا 4 و بواسیر خفیف تا حاد و پیشرفته به ارایه عکس انواع هموروئید از قبیل عکس بواسیر خفیف، عکس هموروئید خارجی، عکس هموروئید درجه 1 (عکس هموروئید گرید 1)، عکس هموروئید درجه 2 (عکس هموروئید گرید 2)، عکس هموروئید درجه 3 (عکس هموروئید گرید 3) و عکس هموروئید درجه 4 (عکس هموروئید گرید 4) می پردازیم. در شکل رو به رو عکس انواع بواسیر از سالم تا مورد حاد بیماری نمایش داده شده است.

در تصویر رو به رو عکس واقعی بواسیر را مشاهده می کنید. تورم و التهاب رگ‌های دیواره مقعد که عموما بابت فشار وارد شدن به آن ایجاد می شود، علت اصلی بروز این بیماری می باشد. در صورتی که بیمار به درمان توده مقعدی خود توجهی نکند هموروئید بیمار متورم می شود و بواسیر وی باد می کند. عکس بواسیر بادی با توجه به درجه آن متفاوت است و ما با ارایه عکس هموروئید، عکس بواسیر خفیف، عکس هموروئید خارجی، عکس هموروئید درجه 1 (عکس هموروئید گرید 1)، عکس هموروئید درجه 2 (عکس هموروئید گرید 2)، عکس هموروئید درجه 3 (عکس هموروئید گرید 3) و عکس هموروئید درجه 4 (عکس هموروئید گرید 4) به شما در شناخت انواع هموروئید کمک می کنیم.

عکس بواسیر طبیعی نرمال در این تصویر گرافیکی ارایه شده است. هموروئید یا بواسیر توده های عروق طبیعی هستند، که در داخل یا اطراف کانال مقعدی قرار دارند. عموما بابت عبور مدفوع سفت و با حجم بالا، کم تحرکی و یا عادات بد غذایی از جمله نخوردن فیبر که منجر به یبوست می گردد، این توده های عروقی ملتهب و متورم می شوند و در بیماران این بیماری به صورت هموروئید داخلی یا خارجی با چهار گرید متفاوت که نماینده از وخامت بیماری اند، نشان داده می شوند. در زیر شما می توانید عکس هموروئید درجه 1 (عکس هموروئید گرید 1)، عکس هموروئید درجه 2 (عکس هموروئید گرید 2)، عکس هموروئید درجه 3 (عکس هموروئید گرید 3) و عکس هموروئید درجه 4 (عکس هموروئید گرید 4) را مشاهده کنید.

 

عکس هموروئید درجه 4 یا همان عکس هموروئید گرید 4 را مشاهده می کنید. هموروئید درجه 4 یا بواسیر گرید 4 شدیدترین نوع هموروئید است و شما در بالا عکس بواسیر شدیدی را می بینید. در این حالت علائم تشدید و زائده هموروئیدی از مقعد خارج شده و حتی با فشار دادن توسط دست نیز این زائده به داخل باز نمی گردد. درد شدید و خونریزی غیر قابل کنترل از مشخصه های این حالت از بیماری می باشد که کاملا با عکس بواسیر خفیف متفاوت است.

عکس هموروئید درجه 3 یا همان عکس هموروئید گرید 3 را مشاهده می کنید. در هموروئید داخلی درجه سوم با فشار آمدن به مقعد زائده ای گوشتی از مقعد خارج می‌شود که این زائده تنها با فشار دست به داخل مقعد بر می گردد. اینجا زنگ خطر به صدا در می آید و بیمار حتما با علایم درد شدید، خونریزی و خارش شدید همراه است. در این حالت دیگر مشخصه های بیماری مشابه عکس بواسیر خفیف نیست.

عکس هموروئید درجه 2 یا همان عکس هموروئید گرید 2 را مشاهده می کنید. بین تبدیل هموروئید گرید 1 تا 2 بین چند روز تا چند هفته فاصله زمانی وجود دارد. در این زمان زائده ای که قبلا در مقعد تشکیل شده بود، پیشرفت نموده و دیگر نمی توان به آن همان مشخصه های عکس بواسیر خفیف را نسبت داد چون متورم تر از قبل از شده است. زائده هموروئید یا بواسیر در این حالت از بیماری هموروئید دچار پرولاپس یا افتادگی بیشتری می باشد و با دفع مدفوع از مقعد عموما خارج می شود. البته این زائیده هموروئیدی خود به خود و حتی بدون نیاز به فشار دست، به داخل مقعد باز می گردد.

عکس هموروئید درجه 1 یا همان عکس هموروئید گرید 1 را مشاهده می کنید. در حین اجابت مزاج با فشار آمدن به توده های رگ در این ناحیه هموروئید درجه 1 ایجاد می شود. عموما در این مرحله از بیماری، بیماران ایجاد توده ای کوچک در رکتوم خود را متوجه نمی شوند و من باب همین مساله تشخیص آن توسط بیمار سخت است. در این حالت میزان برآمدگی و افتادگی سیاهرگ متورم شده، آن قدر کم است که هنوز از مقعد خارج نشده است. این تصویر همان عکس هموروئید خفیف می باشد. عکس هموروئید داخلی به همین شکل می باشد.

عکس هموروئید درجه 1 یا همان عکس هموروئید گرید 1 را مشاهده می کنید. وقتی به این عکس هموروئید خفیف (عکس بواسیر خفیف) می کنید به وضوح تفاوت آن را با انواع دیگر بواسیر که در زیر ارایه شده است، مشاهده می کنید. بواسیری که از مقعد بیرون بزند با کمک معاینه چشمی هم می توان تشخیص داد، اما هموروئید گرید 1 که داخل مقعد قرار دارد، از طریق معاینه انگشتی تشخیص داده میشود. اگر در حین اجابت مزاج خونریزی دارید و پس از چند روز مراقبت در منزل بهبودی حاصل نشد، با پزشک خود در مورد این مساله صحبت کنید و نگذارید که بیماری بیشتر عود کند. عکس هموروئید داخلی به همین شکل می باشد.

عکس هموروئید درجه 2 یا همان عکس هموروئید گرید 2 را مشاهده می کنید.

عکس هموروئید درجه 3 یا همان عکس هموروئید گرید 3 را مشاهده می کنید.

عکس هموروئید درجه 4 یا همان عکس هموروئید گرید 4 را مشاهده می کنید.

ما در این پست به ارایه عکس هموروئید، عکس بواسیر خفیف، عکس هموروئید خارجی، عکس هموروئید درجه 1 (عکس هموروئید گرید 1)، عکس هموروئید درجه 2 (عکس هموروئید گرید 2)، عکس هموروئید درجه 3 (عکس هموروئید گرید 3)، عکس هموروئید درجه 4 (عکس هموروئید گرید 4) پرداختیم. برای توضیحات بیشتر پیرامون نحوه درمان همورئید به پست های دیگر سایت مراجعه نمایید. دکتر قمری مهارت بالایی در درمان انواع هموروئید دارد و مسلما کمک شایانی به شما در تشخیص و درمان سریع بیماری تان خواهند کرد.