بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران

اگر دنبال بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران هستید، پست ارایه شده به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. در ادامه ابتدا توضیحاتی در مورد بیماری شقاق یا فیشر مقعدی می دهیم :

پیش زمینه ای در مورد شقاق مقعدی یا فیشر (anal fissure)
شقاق مقعدی (تصاویر زیر را ببینید) یک پارگی خطی یا شکاف دردناک در کانال دیستال مقعدی است که در کوتاه مدت معمولاً فقط اپیتلیوم را درگیر می کند و در دراز مدت ضخامت کامل مخاط مقعد را در بر می گیرد. فراوانی بروز شقاق مقعدی در زن و مرد یکسان است و شقاق مقعدی معمولا در افراد جوان و میانسال رخ می دهند.

شکست درمان دارویی نشانه ای برای درمان جراحی است. تلاش های مستمر زیادی برای یافتن یک درمان پزشکی برای درمان شقاق مقعدی صورت گرفته است ولی لیزر شقاق در تهران از جمله بهترین سبک های درمان شقاق در تهران می باشد.

اطلاعات ارایه شده صرفا جنبه آشنایی دارد و برای درمان حتما به مراکز اختلالات گوارشی و همچنین آبسه مقعدی، درد رکتوم و خونریزی رکتوم مراجعه کنید.


آناتومی
آگاهی کامل از آناتومی کانال مقعد برای درمان موثر شقاق مقعدی در تمامی مراکز لیزر شقاق در تهران حیاتی است.کانال مقعدی را می توان به دو صورت مشخص کرد، که این دو مورد به شرح زیر است:

کانال مقعدی فانکشنال 

  • Functional (or surgical) anal canal

کانال مقعد آناتومیک

  • Anatomic anal canal

این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، با اینکه معنی یکسانی نداشته و با یکدیگر متفاوت می باشند. کانال مقعدی فانکشنال تقریباً 4 سانتی متر طول دارد و از لبه مقعد یا شیار بین اسفنکتریک دیستال تا حلقه آنورکتال، پروگزیمال امتداد دارد. طول کانال آناتومیک مقعد تقریباً 2 سانتی متر است و از لبه مقعد به صورت دیستال تا خط دندانه دار نزدیک است. خط دندانه دار محل اتصال اکتودرم و اندودرم در کانال مقعدی می باشد. لبه مقعدی یک خط تقریباً 2 سانتی متری دیستال از خط دندانه دار است. لبه مقعد شروع کانال مقعد را نشان می دهد.

اسفنکتر داخلی مقعد یک عضله صاف است که انتهایی ترین قسمت عضله صاف حلقوی داخلی روده بزرگ و راست روده است. طول آن 2.5-4 سانتی متر است و معمولاً 2-3 میلی متر ضخامت دارد. اسفنکتر داخلی تحت کنترل ارادی نیست و به طور مداوم منقبض می شود تا از از دست دادن برنامه ریزی نشده مدفوع جلوگیری شود. توجه به این مسائل در مرکزی که دائیه بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران را دارد بسیار مهم می باشد چون بی اختیاری مدفوع از جمله عوارض جانبی می باشد که در مراکز لیزر شقاق در تهران رخ می دهد و دکتر قمری توجه ویژه ای در عمل جراحی دارند تا در مرکز لیزر شقاق در تهران ایشان چنین عوارضی برای بیماران مراجعه کننده به وجود نیاید.

اسفنکتر خارجی مقعد ماهیچه ای مخطط است که یک لوله دایره ای در اطراف کانال مقعدی تشکیل می دهد. در همین جوانب، با پوپورکتالیس و levator ani ادغام می شود و یک کمپلکس واحد را تشکیل می دهد. کنترل اسفنکتر خارجی مقعد ارادی و اختیاری است. آسیب به ناحیه مقعدی و از دست رفتن کنترل ارادی در مقعد مشکلات عدیده ای فراهم می آورد که بیمارانی که دنبال بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران هستند باید بدان توجه ویژه ای کنند.

پاتوفیزیولوژی و اتیولوژی شقاق مقعدی
علت دقیق شقاق مقعدی یا فیشر ناشناخته و نامعلوم است، اما تصور می‌شود که عامل شروع کننده این تروما ناشی از اجابت مزاج سخت یا دردناک باشد. رژیم های غذایی کم فیبر (مثلاً رژیم های فاقد میوه و سبزیجات خام) با ایجاد شقاق مقعدی مرتبط هستند و بدین جهت است که به افراد توصیه اکید در مصرف فیبر چه به صورت محلول و چه به صورت نامحلول می شود. ارتباط شغلی خاصی با شقاق مقعدی دیده نشده و نمی توان مشکل شقاق مقعدی را به شغل خاصی ربط داد. در مورد شقاق مقعدی، جراحی قبلی مقعدی یک عامل مستعد کننده برای بروز شقاق مقعدی یا فیشر است زیرا جای زخم ناشی از جراحی ممکن است باعث تنگی یا بسته شدن کانال مقعدی شود که آن را مستعد تروما ناشی از مدفوع سفت می کند. [1]

پارگی های جزئی اولیه در مخاط مقعدی عمدتا به دلیل اجابت مزاج سخت رخ می دهد. در بیشتر افراد، این موارد بدون عواقب طولانی مدت به سرعت بهبود می یابند. اما در بیمارانی که ناهنجاری های زمینه ای اسفنکتر داخلی دارند، این آسیب ها به شقاق مقعدی حاد و مزمن می شوند. مطالعات اسفنکتر داخلی مقعد و فیزیولوژی کانال مقعد با نتایج متفاوتی انجام شده است، اما حداقل یک ناهنجاری در اسفنکتر داخلی مقعد بسیاری از بیماران با شقاق مقعدی وجود دارد که یک جراح خوب حتما به این ناهنجاری ها اشراف کامل دارد و توجه بدان در انتخاب بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران امری ضروری است.

شایع ترین ناهنجاری های مشاهده شده مقعدی در این زمینه هیپرتونیک [2] و هیپرتروفی اسفنکتر داخلی مقعدی است که منجر به افزایش فشار کانال مقعدی می شود. اسفنکتر داخلی فشار resting pressure کانال مقعدی را حفظ می کند. برای اندازه گیری این فشار resting pressure می توان از مانومتری مقعدی-رکتال استفاده کرد. اکثر بیماران مبتلا به شقاق مقعدی فشار resting pressure بالایی دارند که پس از جراحی اسفنکتروتومی به سطح طبیعی باز می گردد.

کمیسور خلفی مقعد ضعیف ترین قسمت کانال مقعدی است که پرفیوژن آن ضعیف است. در بیماران مبتلا به هیپرتروفی اسفنکترهای داخلی مقعد، این جریان خونی ظریف بیشتر به خطر می افتد، بنابراین خط وسط خلفی کانال مقعد نسبتاً ایسکمیک می شود. تصور می‌شود که این ایسکمی نسبی دلیل این است که چرا بسیاری از شقاق‌ها خودبه‌خود بهبود نمی‌یابند و ممکن است چندین ماه طول بکشد. توجه به این ناهنجاری های ممکن نکته بسیار مهمی است که توسط جراحان خبره در لیزر شقاق در تهران مورد توجه قرار می گیرد.

درد عارضه عموما با هر حرکت روده همراه است زیرا این ناحیه کشیده می شود و مخاط آسیب دیده توسط مدفوع ساییده می شود. اسفنکتر داخلی نیز با دفع مدفوع شروع به اسپاسم می کند. این اسپاسم دو اثر دارد:

اول اینکه به خودی خود دردناک است.

و دوم اینکه جریان خون را به خط میانی خلفی و شقاق مقعدی کاهش می‌دهد و به بهبودی ضعیف منجر می شود.

شقاق مقعدی در تقریباً 1 تا 6 درصد بیماران پس از اسفنکتروتومی، عود می کند. میزان عود پس از کشش اسفنکتر بیشتر است. اگر بیمار پس از اسفنکتروتومی دچار عود شود، این موضوع می‌تواند ناشی از یک بیماری عودکننده یا initial sphincterotomy ناقص باشد.

در صورت عود، درمان پزشکی باید دوباره انجام شود، اما اگر تسکین حاصل نشد، جراح باید ارزیابی کند که آیا اسفنکتروتومی اولیه کافی بوده است یا خیر. ارزیابی را می توان با استفاده از لمس در حین معاینه تحت بیهوشی یا با استفاده از سونوگرافی اندوآنال انجام داد. اگر اسفنکتروتومی ناقص بود، می توان آن را در سمت اولیه کامل کرد یا در سمت مقابل دوباره انجام داد. اگر اسفنکتروتومی اول کامل بود، اسفنکتروتومی دوم را می توان در طرف مقابل کامل کرد.

بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران | شقاق مقعدی ممکن است به ماهیچه هایی که مقعد را می بندد و به اسفنکتر داخلی مقعد معروف است ، آسیب بزند. هنگامی که این اتفاق می افتد، بهبودی شقاق دشوارتر می شود و بیمار احساس ناراحتی می کند و برای کاهش درد و ترمیم شقاق نیاز به درمان دارد. اگر شقاق مقعدی در عرض هشت هفته بهبود نیابد، به عنوان یک بیماری مزمن در نظر گرفته می شود و باید درمان شود، زیرا بیماران مبتلا به شقاق مقعدی احتمال بیشتری دارد که در آینده دچار همین مشکل شوند.

عوامل موثر در ایجاد شقاق مقعدی
برای انجام جراحی شقاق مقعدی با لیزر علاوه بر شناخت بهترین مراکز لیزر شقاق در تهران، باید عواملی را که خطر ابتلا به شقاق مقعدی را افزایش می دهند، بشناسید:

یبوست: افراد مبتلا به یبوست ممکن است در حین اجابت مزاج فشار بیاورند و مدفوع سفت داشته باشند که این مساله خطر ابتلا به شقاق مقعدی را زیاد می کند.
زایمان: زنان بعد از زایمان بیشتر دچار شقاق مقعدی می شوند و یکی از عمده بیماران در مراکز لیزر شقاق در تهران همین گروه می باشند.
بیماری کرون: بیماری کرون یک بیماری التهابی روده است که باعث التهاب مزمن روده، پوشش مجرای مقعدی می شود و فرد را بیشتر مستعد شقاق مقعدی می کند.
سن: شقاق مقعدی بیشتر در نوزادان و بزرگسالان میانسال دیده می شود و می تواند دیگران را نیز درگیر کند، اما شقاق مقعدی در سنین دیگر کمتر دیده می شود.
علل ایجاد شقاق مقعدی
بهترین مراکز لیزر شقاق در تهران برای انجام جراحی شقاق با لیزر ، ابتدا باید علل ایجاد شقاق مقعدی مشخص شود، زیرا شقاق مقعدی معمولاً به دلیل یبوست و زور زدن در هنگام اجابت مزاج ایجاد می شود.
دفع مدفوع بزرگ یا سفت باعث ایجاد شقاق مقعدی می شود همچنین اسهال مزمن نیز یکی از دلایل ایجاد شقاق مقعدی است.
خانم ها ممکن است بعد از زایمان دچار شقاق مقعدی شوند.
در برخی موارد، شقاق مقعدی می‌تواند ناشی از بیماری‌های دیگر مانند بیماری کرون، بیماری التهابی روده، سرطان مقعد، HIV، سل یا سیفلیس باشد.
علائم شقاق مقعد
فردی که علائم و نشانه های زیر را نشان می دهد باید به پزشک مراجعه کند تا بررسی کند که آیا شقاق مقعدی که نیاز به لیزر شقاق در تهران دارد یا خیر:

درد می تواند در حین اجابت مزاج شدید باشد و می تواند چند ساعت بعد از آن ادامه یابد.
خون قرمز روشن روی مدفوع یا دستمال توالت
پارگی در پوست اطراف مقعد.
یک برآمدگی کوچک یا برچسب پوستی روی پوست در نزدیکی شقاق مقعدی.
احساس سوزش یا خارش همراه با درد.
ترشحات تهوع آور.
تشخیص شقاق مقعد
پزشک با پرسیدن سابقه پزشکی شما و انجام یک معاینه فیزیکی از جمله معاینه ناحیه مقعد شروع می کند.
شقاق مقعدی اغلب با چشم قابل مشاهده است، بنابراین این معاینه برای تشخیص کافی است.
شقاق حاد مقعد به صورت یک پارگی جدید ظاهر می شود، در حالی که یک شقاق مزمن پارگی عمیق تری دارد و ممکن است دارای رشد گوشتی داخلی یا خارجی باشد.
اگر شقاق در کنار مقعد باشد، به جای پشت یا جلو، به احتمال زیاد نشانه اختلال دیگری مانند بیماری کرون است.
در صورت مشکوک بودن به یک بیماری زمینه ای، ممکن است پزشک شما آزمایش های اضافی را قبل از لیزر شقاق در تهران مجدد توصیه کند. این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آنوسکوپی: این اسپکولوم در داخل مقعد قرار داده می شود تا به پزشک کمک کند رکتوم و مقعد را بررسی کند.
سیگموئیدوسکوپی : پزشک یک لوله نازک و انعطاف پذیر را با یک گیره ویدئویی کوچک در قسمت پایین روده بزرگ قرار می دهد. این آزمایش را می توان در بیماران کمتر از 50 سال و با عوامل کم خطر بیماری روده یا سرطان روده بزرگ انجام داد.
کولونوسکوپی: این امکان را به پزشک می دهد تا کل روده بزرگ را معاینه کند. این آزمایش همچنین ممکن است در بیماران بالای 50 سال یا کسانی که عوامل خطر سرطان روده بزرگ، علائم بیماری‌های دیگر یا علائم دیگری مانند درد شکم یا اسهال دارند، انجام شود.
درمان خانگی شقاق مقعدی
با تغییر شیوه زندگی و درمان های خانگی، بیشتر شقاق مقعدی در عرض چند هفته یا چند ماه بهبود می یابند. هدف از درمان کاهش فشار روی کانال مقعد با نرم کردن مدفوع، تسکین ناراحتی و جلوگیری از خونریزی است.

پیشگیری از یبوست: کاهش فشار روی کانال مقعدی مهم است. افزایش مصرف مایعات گام مهمی در دستیابی به این امر است. در طول روز مقدار زیادی مایعات بنوشید، اما از مصرف الکل یا مصرف زیاد کافئین خودداری کنید زیرا می توانند منجر به کم آبی بدن شوند. رژیم غذایی با فیبر بالا نیز برای جلوگیری از یبوست مفید است. بهتر است روزانه 20 تا 35 گرم فیبر بخورید.

ملین ها: در صورت لزوم از پزشک خود در مورد ملین ها بپرسید.

از نشستن زیاد در توالت یا فشار به خود پرهیز کنید: این کار باعث وارد شدن فشار غیر ضروری به مجرای مقعد می شود.
موضع مقعد را به آرامی تمیز کنید: بعد از هر بار اجابت مزاج، ناحیه مقعد را به آرامی تمیز و خشک کنید.
درمان اسهال مزمن: اگر اسهال مزمن دارید، از پزشک خود در مورد درمان مناسب سوال کنید.
حمام سیتز: این درمان شامل نشستن در حمام آب گرم 2 تا 3 بار در روز به مدت 10 تا 15 دقیقه است. این کار مقعد را تمیز می کند، گردش خون را بهبود می بخشد و اسفنکتر مقعد را شل می کند.
اگر کودک شما شقاق مقعدی دارد، حتما پوشک او را مرتباً عوض کنید، ناحیه مورد نظر را به آرامی بشویید و مشکل را با پزشک اطفال خود در میان بگذارید. اگر بعد از این تغییرات سبک زندگی و درمان های خانگی مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است برای شقاق مقعدی به دارو یا جراحی نیاز داشته باشید.
داروها: پزشک ممکن است پمادهای موضعی یا داروهای خوراکی را برای درمان شقاق مقعدی تجویز کند.
بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران | لیزر شقاق و چگونگی آن:
این روش درمانی یک روزه و تحت بیهوشی انجام می شود.

انرژی لیزر از طریق فیبرهای شعاعی مستقیماً به سطح زیر مخاطی منتقل می شود و فیبرهای حلقوی عضله اسفنکتر داخلی برداشته می شود.

مزایای لیزر شقاق در بهترین مراکز لیزر شقاق در تهران | مزایای مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری
با عمل در مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، فرد بیمار می تواند در اسرع وقت کار خود را از سر بگیرد.
میزان خونریزی در بیماران تحت عمل لیزر شقاق در مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری خیلی کمتر از سایر روشهای جراحی می باشد.
زمان لازم برای عمل در مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری فقط 10-15 دقیقه است.
با عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، ناراحتی کمتری برای بیمار پس از جراحی به وجود می آید.
با عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، بهبودی سریع‌تر رخ می دهد.
نیازی به پانسمان بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری نیست.
بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، هیچ نوع بریدگی یا زخم باز وجود نخواهد داشت.
بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، درد بعد از عمل در مقایسه با سایر روش های جراحی بسیار کمتر است.
بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، بهبودی بسیار عالی و بسیار سریع است.
بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، خطر تنگی رکتوم وجود ندارد.
بعد از عمل در بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران دکتر قمری، در عرض 24 ساعت به فعالیت عادی باز می گردید و خطر عفونت کاهش می یابد.

لیزر شقاق در تهران و سوالات بیماران پیرامون آن

بله . برخلاف بسیاری از موسسات تازه تاسیس که پزشکان متعددی تحت نام یک پزشک معروف اقدام به لیزر شقاق در تهران می کنند ، در مطب دکتر قمری لیزر شقاق در تهران و توسط ایشان انجام می شود. همین امر باعث شده که رضایت عموم بیماران تحت مداوای ایشان برآورده شود چون پزشکی حاذق و با تجربه کار لیزر شقاق در تهران را برای آنها انجام می دهد.

در مورد درد و خونریزی در فرایند لیزر شقاق در تهران ( علی الخصوص لیزر شقاق در تهران و توسط دکتر قمری ) باید گفت که لیزر شقاق را وقتی با جراحی سنتی شقاق یا فیشر بررسی می کنیم، باید گفت که لیزر شقاق درد ندارد. لیزر شقاق در تهران توسط دکتر قمری چه توسط لیزر کم توان و چه توسط لیزر پرتوان صورت گیرد، درد و خونریزی ندارد. در ضمن عمل لیزر شقاق در تهران توسط دکتر قمری به طور سرپایی انجام می شود.

بهترین دکتر شقاق در تهران | بهترین پزشک شقاق در تهران

بهترین پزشک شقاق در تهران

اگر به بیماری های مقعدی من جمله شقاق مقعدی دچار هستید، خجالت از مطرح کردن بیماری و ترس از درد و …. را کنار بگذارید. دکتر قمری که یکی از بهترین مراکز لیزر شقاق در تهران را دارند، خود نیز جزو بهترین پزشکان شقاق در تهران هستند و با استفاده از دستگاه لیزر co2 و با کمک لیزر درمانی ب شما کمک خواهند کرد تا در کمترین بازه زمانی و با رویکرد درمانی ایمن بیماری خود را معالجه نمایید. ما در این پست مشخصه هایی از بهترین دکتر شقاق در تهران را ارایه نموده ایم تا شما به کمک آن بتوایند از میان تمام مراکزی که خود را دارنده بهترین دکتر شقاق در تهران می دانند، یکی را انتخاب کنید. 

بهترین دکتر شقاق در تهران

مشخصه های بهترین پزشک شقاق مقعدیتجربه بالا در درمان بیماران دچار شقاق مقعدی و توانایی کار با آخرین فناوری های مدرن برای درمان شقاق مقعدی
داشتن تخصص علمی مرتبطدکتر قمری تخصص جراحی (روده بزرگ و کولورکتال) دارند و درمان انواع بیماری‌های مقعدی را خصوصا با لیزر انجام می دهند.
بهترین دکتر شقاق در تهراندکتر عبدالرحیم قمری
شماره مطب دکتر قمریتلفن دفتر ۸۸۳۳۹۳۱۷-۰۲۱ و تلفن موبایل ۰۹۰۳۱۲۵۲۲۹۵
استفاده از رویکرد های درمانی نوین و مطمئن توسط بهترین پزشک شقاق در تهراندکتر قمری تخصص بالایی در درمان بیماران شقاق مقعدی با لیزر دارند و در این زمینه آوازه بالایی در تهران دارند.

نتیجه گیری:
شقاق مقعدی یک پارگی کوچک در پوشش مجرای مقعد می باشد که می تواند باعث ناراحتی، درد و خونریزی در حین اجابت مزاج شود. دو نوع شقاق مقعدی وجود دارد: شقاق مقعدی حاد و شقاق مقعدی مزمن .

شقاق مقعدی حاد معمولاً در اثر ضربه به کانال مقعد، مانند دفع مدفوع بزرگ ایجاد می شود. این نوع شقاق مقعدی معمولا در عرض چند هفته با برخی پمادها، داروها و داروهای خانگی قابل درمان است.

شقاق مزمن مقعدی پارگی هایی هستند که بیش از شش هفته باقی می مانند. شقاق مقعدی مزمن اغلب با شرایط زمینه ای مانند بیماری التهابی روده یا عفونت های مقاربتی ارتباط دارد. شقاق مزمن با جراحی بهتر درمان می شود.

گزینه های درمانی برای درمان شقاق مقعدی شامل تغییرات رژیم غذایی، داروهای موضعی و جراحی مانند اسفنکتروتومی LIS در موارد شدید است.

نام بیماری  شقاق مقعدی
نوع جراحی لیزر شقاق در تهران
مدت زمان جراحی 15 تا 30 دقیقه
بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران مطب دکتر قمری با سابقه بیش از 20 هزار عمل جراحی مرتبط
1.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساعد
ساعد
11 ماه قبل

لطفا توضیحات بیشتری برای انتخاب بهترین مرکز لیزر شقاق در تهران بنویسید که با اون مولفه ها بشه واقعی تشخیص داد کدوم مرکز لیزر شقاق در تهران بهتر کار می کنه؟

بابک
بابک
10 ماه قبل

سلام . برای لیزر شقاق در تهران هزینه چه قدر می گیرید؟

صالح
صالح
7 ماه قبل

چرا در مورد هزینه لیزر شقاق در تهران اطلاعاتی ننوشتید؟